Forum
Nån som skulle vilja ha en rosa Gameboy Pocket som inte vill starta? Jag är inte så teknisk av mig, men nån annan kanske kan laga den. En tia + frakt, så jag får igen vad jag själv gav på en loppis i hopp om att den skulle funka.
Åh, är det den som är barbierosa? Isf tar jag den jättegärna, så kanske jag kan byta skal med min tråkfärgade.
Den är jäkligt rosa iaf, hehe. Bildår: (jämföresle med både ljusa och mörka verren av concave fotade Cotton Candy )
Den är dock funnen på loppis så den har en del repor och smuts. Jag märkte nu när jag testade den att den startar ju faktiskt, alltså lampan lyser, men bilden blir helt svart. Fan jag blir nästan lite sugen på att försöka laga den istället. Men hur? :S
Den är dock funnen på loppis så den har en del repor och smuts. Jag märkte nu när jag testade den att den startar ju faktiskt, alltså lampan lyser, men bilden blir helt svart. Fan jag blir nästan lite sugen på att försöka laga den istället. Men hur? :S
Testa att rengöra connectorn och/eller spelen. Det låter som glapp/dålig kontakt tycker jag.
Bytt skärmen Rosse. Det jobbigaste är att hitta en skruvmejsel som passar =)
Man kan ju avgöra om det är skärmen eller ej baserat på om man får ljud från spelen. Får man ljud så kan det vara skärmen, blir det inget alls och svart bild så kan det vara connectorn. Jag har ett par bråkiga GB-spel och de ger helsvart bild vid dålig kontakt trots att konsolen i sig fungerar bra.
Onödigt att byta skärmen innan man testat rengöring.
Edit: Iofs så ska man få ett litet "Nintendo-pling", och en mörk rektangel i samma storlek som Nintendo-loggan som scrollar ned till skärmens mitt, även om man startar utan spel. Kommer inget ljud där och ingen bild så kan det kanske vara sämre ställt med prylen.
Onödigt att byta skärmen innan man testat rengöring.
Edit: Iofs så ska man få ett litet "Nintendo-pling", och en mörk rektangel i samma storlek som Nintendo-loggan som scrollar ned till skärmens mitt, även om man startar utan spel. Kommer inget ljud där och ingen bild så kan det kanske vara sämre ställt med prylen.
Haha, vad fin den var tillsammans med ponyerna! =D
Låter bättre att försöka laga den om den nu ändå går igång, men om det skulle misslyckas så kan du alltid pma så tar jag den.
Låter bättre att försöka laga den om den nu ändå går igång, men om det skulle misslyckas så kan du alltid pma så tar jag den.
elektronharnan skrev:
Testa att rengöra connectorn och/eller spelen. Det låter som glapp/dålig kontakt tycker jag.
Jo det var det jag tänkte (dock inte spelen det är fel på ), vet bara inte riktigt hur jag ska kunna rengöra den
Zojx - Will do! ^^
Det var den finaste sak jag sett på svinlänge, grymt avis på Zojx!
Jag vill ha!
Ja visst är den vacker? Jag har haft den i flera år, men den har bara legat i en låda och varit ledsen eftersom jag inte fått igång den...
Meh, kunde inte du inte sagt till om det när jag var hos er! Jag älskar pilla isär och fixa(även förstöra) prylar... vilket ni kanske upptäckte till eran stora förskräckelse.
Rosse skrev:
Ja visst är den vacker? Jag har haft den i flera år, men den har bara legat i en låda och varit ledsen eftersom jag inte fått igång den...
Tamagotchi Edition är också rosa.
Mikoto skrev:
Meh, kunde inte du inte sagt till om det när jag var hos er! Jag älskar pilla isär och fixa(även förstöra) prylar... vilket ni kanske upptäckte till eran stora förskräckelse.
Åh jag tänkte inte på det! Attans. Jag drömde förresten att du och jag var typ kära i varandra :S
Är det något med det huset ni bor i som gör att ni drömmer knepigt?
Ridhuset? Det kallades tydligen så vad jag hörde när jag bodde där...
Tja, jag drömde ju även att jag gick med i en förening för tjejer som ville bli sexuellt utnyttjade/antastade/förnedrade av random män. Kanske borde starta upp en ny drömtråd...
Vi bor ju på bollen för sjutton! Klart man drömmer snusk då
Ja, något speciellt är det ju med den där förbannade byggnaden *får flashbacks från bastun*
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner