Forum
Fungernade kontroll till ett europeiskt SNES.
Tänkte starta upp min låda igår och synda genom att spela på den (något som knappt aldrig hänt). Har ju hört att vissa spel ska vara bra, och att inte ha spelat SMW är nästa genant, på gränsen till ignorant.
Men nej då, kontrollen ville inte vara med på det. Den kan utföra två kommandon bara, och spelet blir således i det närmsta ospelbart.
Så.. någon som har en liggandes? Behöver inte vara fin på något sätt, bara den funkar. Gummina kan vara bortvittrade, det gör inget.
Tänkte starta upp min låda igår och synda genom att spela på den (något som knappt aldrig hänt). Har ju hört att vissa spel ska vara bra, och att inte ha spelat SMW är nästa genant, på gränsen till ignorant.
Men nej då, kontrollen ville inte vara med på det. Den kan utföra två kommandon bara, och spelet blir således i det närmsta ospelbart.
Så.. någon som har en liggandes? Behöver inte vara fin på något sätt, bara den funkar. Gummina kan vara bortvittrade, det gör inget.
Skruvat isär kontrollen och rengjort den / kollat om det bara är något som hamnat snett? Ibland har man tur och det hela beror på schmutz...och ibland får man rekonstruera kretskort och byta knappgummin...men det har sin charm också
Jag har vart i den två gånger och ser inget fel. Troligen är det väl något med kretskortet, eller så är det något lurt i kontakten mellan kontrollen och konsolen.
Raggadish. Upp
Frågat blåbäret? Vet att han bl.a. har ngra sprillans nya kretskort liggandes...
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner