Forum
Forum » Köp / Sälj / Byt » Fire Super FX Converter / Illusion of Time -UKV box + manual (bruksskick) säljes
Tänkte kolla om någon är intresserad av att köpa en Fire Super FX converter..
de spel jag har haft möjlighet att prova fungerar och det är:
Final Fantasy III -USA
Secret of Mana -USA
Secret of Evermore -USA
Zombies Ate My Neighbors -USA
Winter Olympic Games -USA
NHL Stanley Cup -USA
Megaman X3 -USA (Super FX Chip)
alla fungerar felfritt vad jag har kunnat se.
och Illusion of Time box + manual kan jag sälja då jag inte är någon samlare har jag ingen glädje av den.
bilder kan fås vid intresse (obs! inte mint men duger att ha i hyllan, imo)
bud som gäller. (en vanlig Fire Converter som inte stödjer FX spel landade på 286kr på tradera och detta är en likadan converter fast denna tar Super FX spel (som megaman x3 till exempel. Ha detta i åtanke vid bud tack.)
Grejerna finns i Stockholm
har även rgb kablar till snes/n64/gamecube
för 50kr styck.
/ Verax
de spel jag har haft möjlighet att prova fungerar och det är:
Final Fantasy III -USA
Secret of Mana -USA
Secret of Evermore -USA
Zombies Ate My Neighbors -USA
Winter Olympic Games -USA
NHL Stanley Cup -USA
Megaman X3 -USA (Super FX Chip)
alla fungerar felfritt vad jag har kunnat se.
och Illusion of Time box + manual kan jag sälja då jag inte är någon samlare har jag ingen glädje av den.
bilder kan fås vid intresse (obs! inte mint men duger att ha i hyllan, imo)
bud som gäller. (en vanlig Fire Converter som inte stödjer FX spel landade på 286kr på tradera och detta är en likadan converter fast denna tar Super FX spel (som megaman x3 till exempel. Ha detta i åtanke vid bud tack.)
Grejerna finns i Stockholm
har även rgb kablar till snes/n64/gamecube
för 50kr styck.
/ Verax
Jag vill bara säga att Final Fantasy III USA inte är felfritt med Fire SFX adaptern. Inventoryskärmen är svart ute på fältet samt inne i grottor/slott tills man slagits en gång. 2/3 av slutsekvenserna försvinner också.
Om du lyckats komma undan de felen kan du gärna berätta hur du gör, jag har en Fire Super FX själv
Om du lyckats komma undan de felen kan du gärna berätta hur du gör, jag har en Fire Super FX själv
Faxanadu-Hjalte skrev:
Inventoryskärmen är svart.
Inventory skärmen = den skärmen som man kommer till när man ska lägga typ potions på en gubbe?
isf är det samma här. upptäckte det nyss, blev tvungen att prova när du sa det.. tack
dock gör det inte mig något då min amerikanska snes kommer i veckan..
det stör mig inte ändå egentligen.. bara att kolla på första menyn i vilken ordning gubbarna ligger så går man in där man lägger potions också går man till den platsen där man kommer ihåg att den gubben som skall ha potion ligger. så lägger man den där.
de andra spelen är iaf inte några som helst problem, vad jag har sett än så länge.
Varför försvinner 2/3 av slutet i FFIII egentligen? Har aldrig hajat det.
Mega Man X3 har inget Super FX-chip, utan nåt annat chip.
Zebbe skrev:
Enhanced Gameplay!! "Final Fantasy III, now with slightly less crap"
Zebbe skrev:
vet du ens vad du snackar om?!
det är fx chipp i den..
lång kontaktyta..
hur som helst, spamma inte här tack..
skriv ett skambud om ni vill ha +1 inlägg
CX4 heter chippet som finns i Mega Man X3. Det är en matteprocessor. Super FX är det defintivt inte.
Jag bjuder 2 kronor för rubbet. Kan hämta upp det i Stockholm så frakt är onödigt.
Jag bjuder 2 kronor för rubbet. Kan hämta upp det i Stockholm så frakt är onödigt.
elektronhjarnan skrev:
CX4 heter chippet som finns i Mega Man X3. Det är en matteprocessor. Super FX är det defintivt inte.
C4 heter det annars.. synd där.
YOU FAIL!
2kr för rubbet går ej att bjuda.. då jag ska ha 50kr per kabel, det står tydligt i huvudinlägget..
YOU FAIL! (AGAIN)
men om du bjuder 2kr på convertern och illusion boxen så leder du budgivningen..
Låt oss fatta varandras händer och sjunga: "we shall overcome"!
Ingen vill betala för att köra 60hz spel i 50hz!
YOU FAIL!
Jag bjuder femtio öre och ett tuggummi för IoT boxen.
YOU FAIL!
Jag brukar spela 50Hz-spel i 60Hz, det brukar leda till rätt intressanta buggar
Men nu ska jag vara tyst, mohaha
instinqt_inlägg += 1!
Men nu ska jag vara tyst, mohaha
instinqt_inlägg += 1!
Dragonforce skrev:
Du kan väl inte bjuda under mig heller? I sådana fall bjuder jag 10 öre och en cigarettfimp för den.
Det verkar vara oklart huruvida Capcoms chip heter C4 eller CX4, det finns bud på båda. Men det är i alla fall inte Super FX.
I FAIL!
Vi sitter på ett TV-spelsforum en fredagsnatt!
WE ALL FAIL!
Jag bjöd inte alls under, mitt bud gällde ju bara boxen. Men visst, 1kr och två 25:öringar bjudet då.
WE ALL FAIL!
Jag bjöd inte alls under, mitt bud gällde ju bara boxen. Men visst, 1kr och två 25:öringar bjudet då.
Jag skulle säga att e-hjärna är närmast sanningen.
I en PAL X3-kassett sitter det ett:
CAPCOM
CX4 DL-2427
BS169FB
4L2 JAPAN-chip
Jag skulle säga CX4, dvs. Här har ni en bild också om ni inte tror mig.
Me out!
I en PAL X3-kassett sitter det ett:
CAPCOM
CX4 DL-2427
BS169FB
4L2 JAPAN-chip
Jag skulle säga CX4, dvs. Här har ni en bild också om ni inte tror mig.
Me out!
instinqt skrev:
PAL X3 suger =)
Förresten klarade jag nyss ut Gradius III så ni är ju ganska ägda
MOAHAHAHHA, det åker ut på tradden när min konsoll landar..
här fick man respons som om det vore julafton "GOD JUL ALLESAMMAN!"
här fick man respons som om det vore julafton "GOD JUL ALLESAMMAN!"
Dragonforce skrev:
Vi sitter på ett TV-spelsforum en fredagsnatt!
WE ALL FAIL!
WE ALL FAIL!
Det är uppenbarligen inte ett tv-spelsforum, då ingen vill köpa converter för att lira sina usa spel.
De står tydligen bättre i hyllan än i convertern. alltså är det ett _SAMLAR_forum! AHA!
YOUR STATEMENT FAIL!
Samlarforum...
*fingrar på ban-knappen*
;D
*fingrar på ban-knappen*
;D
Zejiro skrev:
Samlarforum...
*fingrar på ban-knappen*
;D
*fingrar på ban-knappen*
;D
^^
nä nu blir det sova, detta börjar spåra ^^
Haha. Ta't lugnt. Nog för att jag är full, men jag skulle inte banna folk bara för det
veRax skrev:
C4 heter det annars.. synd där.
Instinqt skrev:
CAPCOM
CX4 DL-2427
BS169FB
4L2 JAPAN-chip
FAIL!
veRax skrev:
Förresten klarade jag nyss ut Gradius III så ni är ju ganska ägda
Skryta med att man klarat ett av de enklaste spelen i mannaminne. (Du creditfeedade säkert också)
FAIL!
veRax skrev:
Det är uppenbarligen inte ett tv-spelsforum, då ingen vill köpa converter för att lira sina usa spel.
De står tydligen bättre i hyllan än i convertern. alltså är det ett _SAMLAR_forum! AHA!
Fullständigt absurt påstående. Om det varit ett samlarforum hade vi köpt din ur spelsynpunkt värdelösa adapter i samlarsyfte.
FAIL!
...
Just det. Kaxa sig mot admins och inte få ett skit sålt...
JÄTTE JÄVLA FAIL!
Dragonforce skrev:
Zebbe skrev:
Enhanced Gameplay!! "Final Fantasy III, now with slightly less crap"
Haha. Jo det slutet var ändå så klyschigt och förutsägbart...
Dragonforce skrev:
bla bla bla
Jag trodde att det hette C4. vilket var rätt så nära CX4.
Jag kollade inte instinqts bild för att sedan tro att jag var med i matchen och visste vad chippet hette (som vissa andra)
ps. orkar inte köpa en gamebit bara för att kunna skruva upp min x3 kasett, för att få kännedom om vad chippet heter. ds
veRax skrev:
Usa-spel liras på USA-enhet icke på långsamma pal-meck. Convertrar äro oftast av ondo...
så........
Thou hast failest
DaveGeorge skrev:
veRax skrev:
Usa-spel liras på USA-enhet icke på långsamma pal-meck. Convertrar äro oftast av ondo...
så........
Thou hast failest
sant, varför tror du då min kompletta amerikanska låda i mint kommer i veckan? <3
dock är det ingen skillnad mellan Converter + megaman x3 -usa och megaman x3 -eur
förutom att megaman x3 -eur kostar 900kr
och converter + x3 usa kostar 500kr
(och då kan du även köpa usa spel som inte finns och lira dem på pal snes utan att förstöra original faktorn på din pal snes)
ajja den åker upp på traddz0r
förresten heter det:
du hast fail!
(om du nu försökte säga det på tyskengelska) ;>
Nej nej ingen tyskengelska här inte.... mer nåt mischmasch mellan gammalengelska och latinska språkträdet.. fast det skulle kanske varit ha'th istället för hast... inte så berest i det gamla brittanien....
Nej kanske ingen skillnad på att spela mmx3 usa med konverter och mmx3 pal på en pal enhet... men det ÄR skillnad att spela mmx3 på en pal enhet och på en ntsc.. därav känns det ganska onödigt med en konverter för ca 300kr när man kan få hem en us-enhet för ca 500 (förvisso oboxad)... spelupplevelsen blir ju så mycket bättre i 60hz...men det vet du ju redan, annars hade du ju inte gått över till den ljusa sidan haha...
Nej kanske ingen skillnad på att spela mmx3 usa med konverter och mmx3 pal på en pal enhet... men det ÄR skillnad att spela mmx3 på en pal enhet och på en ntsc.. därav känns det ganska onödigt med en konverter för ca 300kr när man kan få hem en us-enhet för ca 500 (förvisso oboxad)... spelupplevelsen blir ju så mycket bättre i 60hz...men det vet du ju redan, annars hade du ju inte gått över till den ljusa sidan haha...
Är det bara jag som gillar PAL-lagget? Spelar hellre t.ex. Life Force i 50Hz med svarta kanter och blinkande grafik. Det får nostalgihjärtat att pumpa snabbare.
DaveGeorge skrev:
därav känns det ganska onödigt med en konverter för ca 300kr när man kan få hem en us-enhet för ca 500 (förvisso oboxad)... spelupplevelsen blir ju så mycket bättre i 60hz...men det vet du ju redan, annars hade du ju inte gått över till den ljusa sidan haha...
us-enhet går på typ 500 oboxat med 1kontroll, strömadapter, bildkabel och ingen strömomvandlare.
så ska man ha strömomvandlare 130kr + frakt..
blir 700 då ;>
jo, ljusa sidan är den bästa!
ElderAC, håller med dig.
SMW (mario world) på Pal är nice. Det går liksom i slowmotion när man spelar och då dör man nästan aldrig. Det är andra bullar på 60hz då det går snabbare.
Den finns på tradera nu 14dagar framöver.
utropspriset är säljande. Inget reservationspris tjafs
http://www.tradera.com/SNES-Fire-Super-FX-Converter-Konverter-Adapter-Adaptor-NTSC-auktion_84328180
/ V
veRax skrev:
SMW (mario world) på Pal är nice. Det går liksom i slowmotion när man spelar och då dör man nästan aldrig. Det är andra bullar på 60hz då det går snabbare.
Vad är det som är kul med ett spel som går långsamt? Jag fattar inte det. NTSC är mycket roligare, enligt mig. När man verkligen känner hur det går undan. Jag menar. SMW är ju inte något jättesnabbt spel i vilket fall som helst, så PAL gör ju bara att det är segare i allmänhet.
Ungefär som Metroid till NES. När jag spelade NTSC-versionen första gången, det var då jag bestämde mig för att köpa ett amerikanskt NES istället, och lägga ner PAL-tramset
Forum » Köp / Sälj / Byt » Fire Super FX Converter / Illusion of Time -UKV box + manual (bruksskick) säljes
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner