Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » S: GBA RPG'S MED MER!
En polare undar om det finns någon som vill hjälpa till att rensa hans byrå

Det som skall bort är 22 Spel till GBA.
ENDAST KASETTER, BRA SKICK!

BUD SOM GÄLLER!
Inga skambud, ofc : )

Spelen:
Breath of Fire
Dark Alliance
Dragon Warrior III
Dragon Warrior Monsters
Dragon Warrior Monsters 2
Final Fantasy I & II
Final Fantasy Tactics Advance
Golden sun: The Lost Age
Lufia: The Ruins of Lore
Lufia: The Legend Returns
Lunar: Legend
Mario & Luigi: Superstar Saga
Metroid: Fusion
Metroid: Zero Mission
Phantasy Star Collection
Shining Soul
Snood
Sword of Mana
Warriors: Might and Magic
Zelda: Four Swords
Zelda: Oracle of Ages
Zelda: Oracle of Seasons
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-13 17:40:58
 citera  skicka PM
veRax, jag skicka iväg ett PM till dig på snes.egetforum.se ;)
Medlem
Inlägg 67
Skrivet: 2009-03-15 20:45:16
 citera  skicka PM
Arkiv N skrev:
veRax, jag skicka iväg ett PM till dig på snes.egetforum.se ;)

jao, men som sagt säljer åt en polare.. och är intresserad av några av spelen själv så jag väntar på någon lägger bud så bjuder jag över då, isf ;)
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-15 21:24:59
 citera  skicka PM
Stör mig enormt på personer som säger t.ex. "Säljer GBA-spel", så finns det ett flertal som är till GB/GBC istället. Skärpning på sådant eftersom personer kan bli lurade pga. det.
Medlem
Inlägg 618
Skrivet: 2009-03-15 21:58:36
 citera  skicka PM
veRax skrev:
jao, men som sagt säljer åt en polare.. och är intresserad av några av spelen själv så jag väntar på någon lägger bud så bjuder jag över då, isf ;)

Vah?
för fet för ett fuck
Inlägg 14641
Skrivet: 2009-03-15 22:14:22
 citera  skicka PM
veRax skrev:

Alltså, jag förstår verkligen inte logiken i det där? Väntar du på att folk ska visa intresse, för att sedan bjuda mera än de? Är det inte bättre att du norpar spelen själv först och sedan lägger ut resterade spel för försäljning istället?
Medlem
Inlägg 3314
Skrivet: 2009-03-15 23:11:00
 citera  skicka PM
Tiduas skrev:
veRax skrev:

Alltså, jag förstår verkligen inte logiken i det där? Väntar du på att folk ska visa intresse, för att sedan bjuda mera än de? Är det inte bättre att du norpar spelen själv först och sedan lägger ut resterade spel för försäljning istället?

är väl taskigt att lura min kompis på att köpa dem för 10kr styck? =)
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-15 23:14:57
 citera  skicka PM
Tompa skrev:
Stör mig enormt på personer som säger t.ex. "Säljer GBA-spel", så finns det ett flertal som är till GB/GBC istället. Skärpning på sådant eftersom personer kan bli lurade pga. det.

tanken är att du köper spelen till GBA (GBC går att spela på GBA, ifall du inte visste om det)

EDIT: och inte att du köper GBA spelen till gbc för då är du rätt så wasted, cheers. :)
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-15 23:15:42
 | Senast redigerad 2009-03-15 23:16, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Men du vet ju vad dom är värda, bjud det?
för fet för ett fuck
Inlägg 14641
Skrivet: 2009-03-15 23:16:04
 citera  skicka PM
veRax skrev:
Tompa skrev:

tanken är att du köper spelen till GBA (GBC går att spela på GBA, ifall du inte visste om det)

EDIT: och inte att du köper GBA spelen till gbc för då är du rätt så wasted, cheers. :)

Vad är det för logik? Du kan ju inte sälja GC-spel som Wii-spel bara för att Wiin är bakåtkompatibel *höja på ögonbrynet-smiley som inte finns* (eller PS1 som PS3 osv osv)
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2009-03-15 23:23:43
 | Senast redigerad 2009-03-15 23:32, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Det Rosse sa.
zzzz
Inlägg 8907
Skrivet: 2009-03-15 23:28:31
 citera  skicka PM
Rosse: Var det inte du som skrev GC/WII efter titeln på ett gamecubespel på tradera när du sålde det? :) (Rätta mig om jag har fel, har bara ett minne av det, eller så kanske du köpte av nån som skrev så i rubriken.)
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2009-03-15 23:34:05
 citera  skicka PM
lol
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-15 23:35:43
 | Senast redigerad 2009-03-15 23:37, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Rosse skrev:

Vad är det för logik? Du kan ju inte sälja GC-spel som Wii-spel bara för att Wiin är bakåtkompatibel *höja på ögonbrynet-smiley som inte finns*

Nej inte om det till exempel är twilight princess som finns till båda konsollerna men nog kan man säga "wii säljes med 22spel, *rablar upp alla spel, två stycken är gamecube spel som inte finns till wii*" dom fungerar ju till wii och är alltså spel till wii.

Som att säga att virtual console spel inte hör till wii när det är på wii de spelas? :O

Gc går att spela på Wii, men Wii går inte att spela på Gc.
Alltså är Gc spel wii spel. men wii spel är inte gc spel.

;)
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-15 23:36:07
 | Senast redigerad 2009-03-15 23:36, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Ontheshortbus skrev:
Rosse: Var det inte du som skrev GC/WII efter titeln på ett gamecubespel på tradera när du sålde det? :) (Rätta mig om jag har fel, har bara ett minne av det, eller så kanske du köpte av nån som skrev så i rubriken.)

du kan ju inte ha playstation och ds spel på samma bild som en gba i din utrensningstråd..
folk kan tro att det går att spela playstation spel på din gba?

xD
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-15 23:38:36
 citera  skicka PM
veRax skrev:

Gc går att spela på Wii, men Wii går inte att spela på Gc.
Alltså är Gc spel wii spel. men wii spel är inte gc spel.
;)

Alltså, pratar man på ett forum där inte så inbitna människor hänger så förstår jag väl din logik lite grann. Men här på Cowabunga så sitter ju inte farmor precis och surfar runt, utan de flesta har liksom koll på vad som är vad och då låter det där resonemanget bara dumt tycker väl jag men XD

Får hålla med Rosse i det hära.
Medlem
Inlägg 3314
Skrivet: 2009-03-15 23:40:02
 citera  skicka PM
veRax skrev:
Ontheshortbus skrev:

du kan ju inte ha playstation och ds spel på samma bild som en gba i din utrensningstråd..

xD

Fisgris.
Medlem
Inlägg 4787
Skrivet: 2009-03-15 23:51:17
 citera  skicka PM
Ontheshortbus skrev:

Jag har dåligt minne, men har jag nämnt ordet "Wii" i rubriken på auktioner så är det för att få fler träffar från folk som söker spel till sin Wii. Men då framgår det ju tydligt av auktionstexten och bilden att det är ett GC-spel, som dock även kan spelas på Wii. Så är inte fallet med veRax inlägg, där det bara står "22 Spel till GBA" och sedan en lista på titlarna. (Det är samma sak som att tex skriva "punk" i auktoinstiteln om man säljer ett nitarmband. Det är ju inte fenomenet punk eller en punkare man säljer, utan har med sökresultat att göra)

veRax skrev:

Va? Det är väl inte i närheten samma sak? Det finns en edit-knapp förresten. Och jag håller inte alls med i ditt resonemang. Bara för att ett spel kan spelas på en viss enhet betyder det inte att det "tillhör" den enheten och kan skrivas med dennes namn före titeln. Är det svårt att bara säga ursäkta och skriva till "GB/GBC" innan de titlarna som inte är GBA? Jag förstår inte problemet.
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2009-03-15 23:53:24
 | Senast redigerad 2009-03-15 23:59, ändrad totalt 3 gång(er)
 citera  skicka PM
GBA och GBC är inte samma sak, och t ex Oracle of Ages/Seasons är inte GBA-spel. Det var väl inte så svårt?
Admin
Inlägg 16623
Skrivet: 2009-03-15 23:59:34
 citera  skicka PM
Tompa skrev:

100% agree, sjukt irriterande.
Sådant ser man alltför ofta tyvärr.

Kul jul när man letar efter något shmup på ebay så står det "IKARUGA RADIANT SILVERGUN PSIKYO RARE CAVE MUSHIHIMESAMA" i texten.. för att dra ett överdrivet exempel.
Medlem
Inlägg 244
Skrivet: 2009-03-16 00:34:05
 citera  skicka PM
Ontheshortbus skrev:
Fisgris.

förstod du inte ironin eller äru bara söt? :D
självklart är jag för att folk ska veta vad de köper och inte klaga på folk som är kunniga och tror att alla är kunniga.

dock är det som meow säger att man ska inte spamma massa olika spel titlar på ett spel bara för att få träff.

Rosse skrev:
Jag förstår inte problemet.

problemet är att jag gör en säljtråd och den blir sönderspammad på en kvart pga att det säljs ett spel som är gjort till en konsoll men ändå fungerar till den nämnda konsollen.
alltid så på cowabunga, så jävla less.

Vad spelar det för roll? "S: GBA RPG's (~>-__-MED MER!-__-<~)"
Den som ser rubriken tänker antagligen köpa spel till GBA, Ages&Seasons fungerar på GBA och är toppenlir, vad är ditt problem (förutom att kladda i en topic vars spel säljes, som du inte tänker köpa)?

"MED MER" syftar även på "andra spel än RPG's" och "andra spel än GBA RPG'S"

vad är problemet med att veta vilken konsoll vissa spel är till om man sitter på ett tv-spelsforum och är fett hardcore?

vad är problemet med att bry sig i allt? :(

keke?
Avaktiverad
Inlägg 90
Skrivet: 2009-03-16 01:42:54
 | Senast redigerad 2009-03-16 01:45, ändrad totalt 2 gång(er)
 citera  skicka PM
Problemet kanske inte tycks vara så stort i dina ögon. Men ja, som Tompa säger. Folk kan bli lurade.

Och tänk ett steg längre än att man kan spela GBC-spel på en GBA.. tänk om nån som inte är så kunnig om spel köpet Oracle of Seasons, som inte ens har en GBA, utan spelar sina GBA-spel på en Nintendo DS. Då kan personen inte spela spelet som den köpt.

Det är den största anledningen till att det är fel. Men givetvis gör man inte så, även om det nu hade gått spela GBC-spel på en DS..
Raaaadmin
Inlägg 18041
Skrivet: 2009-03-16 01:48:25
 citera  skicka PM
Vad är problemet med att skriva rätt från början? Det är som sagt inte svårt.

Och vad är problemet med att vara trevlig mot folk som påpekar att det sätt du skriver på är vilseledande?

Behandla andra med respekt så blir du också behandlad med respekt. Är du spydig så får du spydigheter tillbaka. SÅ fungerar det på Cowabunga. Vill du ha tråden låst? Dina säljtrådar brukar ju liksom sluta med det. Det är inga problem att ordna, säg till bara.
Admin
Inlägg 16623
Skrivet: 2009-03-16 01:52:09
 citera  skicka PM
Man kan inte spela GB/GBC spel på en GameBoy micro t.ex. Du får fixa din text så att det är korrekt information.
Founding Father
Inlägg 1833
Skrivet: 2009-03-16 01:56:10
 citera  skicka PM
Ska man vara riktigt overkill kan man lika väl sälja GB/GBC spel som supernintendo spel eller GBA som GC bara för att det finns tillbehören Super Gameboy och Gameboy Player.

Du undrar vad som är problemet med att inte skriva till vilken konsol spelen från början hör till. För det första så är inte alla så insatta i tv-spel och vissa kan bli lurade, vilket aldrig är bra. För det andra så visar det bara att du inte är seriös, både det och det andra kan dra ner människors tycke om dig.

Sen förstår jag inte hur du resonerar, Wii fanns inte ens när Gamecube släpptes så den resoneringen är totalt meningslös.
Avaktiverad
Inlägg 2067
Skrivet: 2009-03-16 10:46:37
 | Senast redigerad 2009-03-16 10:47, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
veRax skrev:
problemet är att jag gör en säljtråd och den blir sönderspammad på en kvart pga att det säljs ett spel som är gjort till en konsoll men ändå fungerar till den nämnda konsollen.
alltid så på cowabunga, så jävla less.

Gör om, gör rätt. Dela upp dom beroende på vad spelen är till borde inte ha tagit mer tid än att inte göra det =/

veRax skrev:
Vad spelar det för roll? "S: GBA RPG's (~>-__-MED MER!-__-<~)"
Den som ser rubriken tänker antagligen köpa spel till GBA, Ages&Seasons fungerar på GBA och är toppenlir, vad är ditt problem (förutom att kladda i en topic vars spel säljes, som du inte tänker köpa)?

Kollade faktiskt in när tråden skapades med tanken att man kanske skulle köpa något som man kunde spela på DS men... var ju massa annat också huller om buller.... vågar man ju inte köpa något.. =/
For Sanri's Love
Inlägg 2644
Skrivet: 2009-03-16 11:10:36
 citera  skicka PM
Nä, nu får det vara sluttramsat här.

VeRax - jag såg att du var online ett bra tag igår kväll så jag vet att du har haft möjligheten att läsa vad vi har sagt åt dig att göra, men du har inte åtgärdat det.

Därför låser jag den här tråden nu. Du får gärna skapa en ny säljtråd med samma spel, men då ska det vara korrekt information i den också.
Admin
Inlägg 16623
Skrivet: 2009-03-16 12:18:32
 citera  skicka PM

Forum » Köp / Sälj / Byt » S: GBA RPG'S MED MER!
Sida: 1 Nästa