Forum
En komplett boxad japansk Game Gear + Sonic 1 (komplett, japansk utgåva) + strömadapter säljes. Allt är i nyskick. Skärmen är lite kass, men går att fixa (genom att byta ut ett par kondensatorer).
Det går utmärkt att spela på den, bara att bilden som är lite otydlig och att det finns några få knappt synliga vita vertikala sträck som syns ibland. Ljudet är kristallklart och högt. Samtliga knappar och styrkorset fungerar perfekt. Om det inte vore för skärmen, så är detta en perfekt fungerande Game Gear i nyskick.
400 kr inklusive frakt någon?
Jag kan tänka mig att gå ner till 300 kr om det hämtas här i Malmö! :-)
300 kr inklusive frakt eller 200 kr vid hämtning i Malmö? (Själv la jag ner över 1200 kr på allt som ingår här för bara någon vecka sedan)
Men sluta nu, jag står inte UUUUUT!
Hur dålig är skärmen? Hur svårt är det att laga den för någon som är lite händig med en lödkolv (inte jag, men jag kanske kan leja någon - hint hint)?
Hur dålig är skärmen? Hur svårt är det att laga den för någon som är lite händig med en lödkolv (inte jag, men jag kanske kan leja någon - hint hint)?
Jag kan hämta i Malmö om du vill ha den Arvid? Förutsatt att kamrat Linkintones inte bor långt ut i helvetet.
Skärmen är inte så himla dålig, mest att det syns få vertikala genomskinliga sträck som är som mest synbara när det är en vit eller svart bakgrund. När man spelar så syns de knappt. Har man dessutom ställt in så att skärmen är lite ljusare än vanligtvis så syns de ännu mindre. Annars fungerar den precis som en helt ny Game Gear ska göra!
Här finns en guide om hur man fixar det:
http://members.optusnet.com.au/eviltim/ggrgb/ggrepair.html
Har precis fått ett bud på 300 kr (för avhämtning i Malmö). Bjuder du mer Arvid?
Dragonforce: Jag bor i närheten av nya fina Swedbank Stadion!
Här finns en guide om hur man fixar det:
http://members.optusnet.com.au/eviltim/ggrgb/ggrepair.html
Har precis fått ett bud på 300 kr (för avhämtning i Malmö). Bjuder du mer Arvid?
Dragonforce: Jag bor i närheten av nya fina Swedbank Stadion!
Nej, jag lägger mig, jag vill inte budkriga och dessutom kollade jag upp det där kondensatorbytet igår... och gick in på ELFA för att se vad kondensatorer kostade.
Jag kände mig som en kackerlacka i ett kärnkraftverk när jag försökte navigera i kondensatorutbudet, så det överlåter jag med varm hand åt någon annan.
Jag kände mig som en kackerlacka i ett kärnkraftverk när jag försökte navigera i kondensatorutbudet, så det överlåter jag med varm hand åt någon annan.
Ok, ingen fara! Själv orkar jag inte heller med lödandet eller att byta kondensatorer mm. Jag satsar helt enkelt mer på min nyinköpta Game Boy Light istället!
annars har jag några gamegear med bytta kondensatorer om nån är intresserad,
elektronhjarnan: Nu har jag funderat lite på det här, men kan inte resonera mig fram till ett tillfredsställande antagande. Hur känner sig en kackerlacka i ett kärnkraftverk?
Liten, obetydlig, förvirrad och utsatt. Eller det är vad den borde känna. I själva verket är den förmodligen mest hungrig och kåt som de flesta djur (inklusive människor).
Kåthet är en förutsättning för livet. Jag tycker att vara kåt har blivit så negativt laddat.
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner