Forum
Jag har börjat göra en del mods, bland annat så att man får USB-kontakt på sina handkontroller istället för den vanliga. Det är inte så enkelt som att man bara behöver koppla om sladdarna i handkontrollen, utan man behöver löda i ett microchip som sköter kommunikationen mellan USB-interface och NES/SNES. Framöver ska jag bland annat göra hubbar/adaptrar som man kan koppla 2 nes och 2 snes till, och de ska sedan anslutas via USB till... ja, vad man nu vill.
Därför behöver jag köpa in ett gäng handkontroller till ett schysst pris. Jag är bara intresserad av de officiella, Nintendo-tillverkade versionerna. Man vet att de är officiella, delvis genom att det står NES-004 på baksidan av NES-kontrollerna, och SHVC-005 på baksidan av SNES-kontrollerna (iaf Super Famicom, vet någon om det är annorlunda för US/EU?). När jag har börjat bli lite bättre på dessa mods är det eventuellt så att jag kommer att ta upp beställningar och sälja moddade grejer till ett väldigt schysst pris, så håll utkik. Framöver är jag även intresserad av att göra arkadstickor, men det får vänta lite.
Så, går det att köpa säg... 10 NES och 10 SNES till att börja med till ett schysst pris häromkring, eller behöver man köpa via ebay?
Därför behöver jag köpa in ett gäng handkontroller till ett schysst pris. Jag är bara intresserad av de officiella, Nintendo-tillverkade versionerna. Man vet att de är officiella, delvis genom att det står NES-004 på baksidan av NES-kontrollerna, och SHVC-005 på baksidan av SNES-kontrollerna (iaf Super Famicom, vet någon om det är annorlunda för US/EU?). När jag har börjat bli lite bättre på dessa mods är det eventuellt så att jag kommer att ta upp beställningar och sälja moddade grejer till ett väldigt schysst pris, så håll utkik. Framöver är jag även intresserad av att göra arkadstickor, men det får vänta lite.
Så, går det att köpa säg... 10 NES och 10 SNES till att börja med till ett schysst pris häromkring, eller behöver man köpa via ebay?
Existerar ens konceptet "billig" när det gäller sneskontroller? :-) De brukar ju gå att sälja för hisskeliga priser på tradera. Du har nog större chans på ebay isf tror jag.
Kanske låter lite väl negativ här nu, ursäktar för det.
800 yen (ca 60 kr) för en super famicom-kontroll här: http://www.japangamestock.com/buy_video_games.php?cPath=66&products_id=4101
Mikoto skrev:
Existerar ens konceptet "billig" när det gäller sneskontroller? :-) De brukar ju gå att sälja för hisskeliga priser på tradera. Du har nog större chans på ebay isf tror jag.
Ingen fara. Jo det är väl så läget är just nu, tyvärr.
Pasta skrev:
800 yen (ca 60 kr) för en super famicom-kontroll här: http://www.japangamestock.com/buy_video_games.php?cPath=66&products_id=4101
Tack för tipset! Är sidan pålitlig bara? Verkar lite skum...
Japangamestock är trots sin epileptiska framtoning en mycket bra och seriös sida som många här har handlat från
Ok, verkar vettigt då. Tack för tipset!
jag har väl en 10 nes kontroller att avvara, vad bjuds?
yip_man: Jag är intresserad, men ska åka iväg ett tag så jag har inte möjlighet att köpa dem just nu, får höra av mig när jag är hemma igen (efter midsommar).
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner