Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » Säljes: AV moddad Famicom
Tjo, nu har jag en skojjig maskin här till salu :-)

En Nintendo Famicom.

Vanligtvis har den här maskinen bara antennuttag men jag har moddat den här så att du kan få ut video ur den genom komposit jack och mono ljud jack. Precis som en NES mao. Antenn utaget finns givetvis kvar och fungerar om man vill frustrera sig med den ;o)

Jag har monterat jacken i fram på maskinens ena sida. Det finns ingen plats egentligen för att ha de någon annanstans om någon undrar varför :-)

Till maskinen jag väl erbjuda en RCA sladd och en billig strömadapter som jag hittade. Båda fungerar givetvis fint och jag har testkört det i en kvart iaf och varken Famicom eller strömomvandlaren visar några konstiga tecken på att det inte är nyttigt för de. Färgsladden och kontakterna är inte färgkodade just nu. Kontakterna är svarta och sladden är svart och röd som synes. Blir någon mycket upprörd över detta så kan vi väl ordna det givetvis men det är ju inga problem bortsett från det estetiska. Minns man inte vilken som är vilken är det ju bara koppla in och testa och är det fel så byter man, det kan inte skada TVn att man blandar ihop dessa två :-)

Maskinen har dessvärre en liten skada. Ena hörnet har tagit stryck som jag fotat nedanför. Det ser ju lite tråkigt ut. Det är en spricka med där som synes fast den är limmad och bortsett från att den ser lite tråkig ut så är det inget att oroa sig över. Jag har de flesta bitarna med och skickar med de som slagits bort. Orkar man pilla lite så går det nog att få det fint igen. Eller så kan man leva med det. Det väljer man själv.

Vad som ingår kort och gott är: Maskin, strömomvandlare, kabel.

Inget spel, Mario Bros är med på bilden. Det är en lös cart, vill man väldigt gärna ha med den så får ni lägga ett bud på den med...

Bilder:

Allt ni får:

Testad, om någon undrar så fungerar även mikrofonen på kontroll 2 kalasbra:

Skadan:

Mario Bros in action. Ni får komma ihåg att Famicom är en maskin från 1983 och inte har RGB så bilden är inte sådär hundra. Men tål man NES så är det här nog inte mycket värre :-) FAmicomen är ganska kräsen med sina TV aparater, en schysst bildrörs TV med goda kontrast och ljusstyrkeinställningar ger en fullt godtagbar bild för mig dock. På plasman ser det ganska illa ut... Ljudet låter precis som man kan vilja önska sig att det gör, den har tidens tand inte kunnat ge sig på.

För tillfället är jag inte sådär jätterik så bud gäller med pengar helst. Har ni något ni tror jag vill ha kan ni ju försöka dock.
Hentai gamer
Inlägg 7447
Skrivet: 2009-12-08 23:16:29
 citera  skicka PM

Forum » Köp / Sälj / Byt » Säljes: AV moddad Famicom
Sida: 1 Nästa