Start
Forum
Registrera
Medlemmar
Onlinelista
DB
Forum
Sida: 1 Nästa
Forum » Köp / Sälj / Byt » S: Massa datorer/konsoler, spel & tillbehör
Min gamle farbror dödde och lämnade bland annat efter sig en massa spelgrejjer. Nu säljer vi det vi inte vill behålla. Bud gäller på allt och jag förbehåller mig rätten att inte sälja vissa saker om budet ej känns värt. Fast det mesta vill vi ju bara bli av med. Alla grejer kan budas på separat men jag säljer såklart gärna i stora paket.

Köparen betalar frakt med valfri firma (Posten, DHL, Schenker etc) eller hämtar upp grejjerna i Lund alt. hos Rasmus/DRF i Ängelholm. Osäkert om vi ska till Retrospelmässan med vi kan kanske övertala Rotmosträdet att ta med saker annars ;)

Om inget annat anges så är sakerna otestade, jag kan alltså inte garantera att dessa saker fungerar som de ska. Det är heller ingen petig samlare som har ägt allt detta så slitage finns på allt i varierande grad, se bilder! Fråga på om det är något, och fler bilder kan också tas om det behövs. Glöm inte att klicka för större bilder!

Sinclair ZX Spectrum. Svensk utgåva! Fint skick utvändigt. Ingen ström- eller bildsladd medföljer, dock en mikrofon och två manualer på svenska. Högsta bud 250 kr.

Amiga 500. Strömkontakten trasig/tejpad, så vi får ej igång datorn - strömtransformatorn medföljer alltså endast om man vill försöka laga den. Högsta bud inkl. de två amiga-böckerna lite längre ner 200 kr.

Commodore 64. Härligt retrogul! En tangent avbruten, men både den och fjädern medföljer, hoppas köparens lim är bättre än mitt. Lampan lyser när vi kopplar in den så den verkar funka. Högsta bud 150 kr.

Extern diskdrive till Amiga, högsta bud 80 kr. 2 st video adapter A520, en med sladd och manual, högsta bud 50 kr. Commodore floppy disk med manual, högsta bud 100 kr. Amigamus, högsta bud 40 kr. Commodorebandstation.

Blandade manualer och programmeringstjosan (cartridgar ligger i de två vänstra på nedre raden).
Bud på Super Basic och Mon 64: 100 kr.
Bud på enbart Mon 64: 100 kr.

FamicomKLON. Funkar prima, men lite skrivet i övre högra hörnet (har putsat bort lite, går säkert få bort resten med lite tålamod och starka medel). RF-sladd och en tjusigt tejpad strömadapter medföljer, så det är bara att tuta och köra. Konvertern behåller vi nog själva dock så du får ha en egen sådan, eller japanska spel. Högsta bud 250 kr.

Massor av blandat småplock. 7th Guest och Dragon Lore är väl "kompletta", annat är lösa delar. Och några små handhållna mokojänger.
Bud på Wizardry, Monkey Island, Dungeons & Dragons, Ultima IV, Dragon Lore: 100kr.
Bud på Knights of the Sky diskett: 10 kr

Fyra spel utan spel... om någon behöver boxar, manualer och sådant. Populous till Amiga, de andra tre till PC. 30 kr bjudet på Populousgrejjerna.

Spel till NES

Svensksålt men illa misshandlat Zelda. Någon har skruvat upp (med illa passande mejsel antar jag, ser slitet ut kring skruvarna) kassetten men inte fått den att stänga 100% tätt igen så då har man tejpat runtom hela (sidorna och nedre kanten). Jag har tagit bort tejpen men fula klistriga märken kvarstår och guldfärgen flagnar en del. Kartongen är även den lite småmosad och sliten. Ingen manual. Spelet funkar dock perfekt och tjugo år gamla sparningar finns kvar!
Högsta bud 200 kr.

Link är däremot komplett och i desto bättre skick, om än använt/småslitet. Även ett dammskydd och ett tjusigt reklamblad medföljer. Spelet funkar perfekt och tjugo år gamla sparningar finns kvar!
Högsta bud 350 kr.

Punchout, endast kassett. Som synes har någon varit och pillat sönder ovansidan en aning, men annars är det väl fint och funkar perfa.
Högsta bud 100 kr.

Spel till C64

A bards tale III - Thief of fate. Ser komplett och fint ut i mina ögon.
Högsta bud 100 kr.

Deadline. Vet ej om något fattas. Mosat/slitet.

Carriers at war 1941-1945. Dessvärre fattas själva spelet...

Spel till Amiga
(alla utom det sista köpte Rasmus/DRF för ett tag sedan från en på Cowa, så jag tror att alla de funkar)

Wrestlemania. Testat, funkar.

Bubble Bobble. Testat, funkar. Högsta bud 50 kr.

Reach for the skies.

Conflict.

Alpha waves.

Gamla PC-spel

Joint Strike Fighter. Ser rätt fint/komplett ut tycker jag. Boxen är lite mosad.

Johnny Herbert's Grand Prix Championship 1998. Hur kan man inte vilja ha detta? It's not just a game it's reality! Ser rätt fint och komplett ut, signerat foto och allt! Boxen är lite tilltryckt.

Microsoft Flight Simulator. As real as it gets! Rätt fint skick och ser väl komplett ut.

Flight Unlimited. Inplastat!

Inca I & II Collectors Edition. Tyvärr hittar vi inte CDn till första spelet, endast soundtracket som vi bröt plasten på för att undersöka saken. I övrigt ser det väl ganska stabilt ut.

Cogito. Jättehäftigt 3D!! Fast nä, det är bara ett vanligt pusselspel. Ser rätt fint och komplett ut.

Chess simulator. En till sån här fin Infogrames-guldbox. Antar att det är komplett.

Outpost. Nån nyutgåva. Verkar fattas en manual.

Gamla MAC-spel

Sid Meyer's Pirates! Ser väl hyfsat fint och komplett ut. Det svarta häftet är reklam/info om massor av Microprose spel.
Högsta bud 50 kr.

Blackthorne. Inplastat!
Högsta bud 100 kr.

Pust, stånk, det var nog allt! :leo:
tillräckligt fet för ett fuck
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-01 15:46:58
 | Senast redigerad 2011-05-07 14:43, ändrad totalt 13 gång(er)
 citera  skicka PM
En fråga ang. Amiga 500. Är det extra-RAM i den? Funkar själva datorn?
Medlem
Inlägg 2495
Skrivet: 2011-05-01 19:36:44
 citera  skicka PM
Det vet jag inte, hur ser man det? Det är ingen plusmodell eller så. Vet inte om den funkar eftersom strömsladden är paj. Däremot har vi ju en till Amiga500 ute i förrådet med sladdar och allt men jag vet inte om vi kan gräva fram den innan vi har flyttat (alla mina grejjer står framför...).
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-01 20:04:52
 citera  skicka PM
Zelda 2 pris ? :)
Medlem
Inlägg 605
Skrivet: 2011-05-01 20:39:06
 citera  skicka PM
Ja det blev ju lite rörigt bland bilderna här då länkar direkt visas som bilder, men högsta budet just nu är 200 kr, bara att bjuda på :)
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-01 21:04:53
 citera  skicka PM
Underlig Famicom, har aldrig sett en med turbo fire på kontrollerna.

Synd på din farbror.

Fina grejer, tyvärr inte intreserad själv av någon den här gången men lycka till!

edit. Huh, det står ju på engelska på klistermärkena med? Det kanske är en Hong Kong variant av maskinen då.

edit 2. Den saknar Nintendo logga med, det är underligt. Det kan vara en klon i värsta fall. HK version verkar fel, då skulle det stå i fram på maskinen.
Hentai gamer
Inlägg 7447
Skrivet: 2011-05-02 08:54:39
 | Senast redigerad 2011-05-02 09:01, ändrad totalt 2 gång(er)
 citera  skicka PM
Men shit, det har du ju rätt i, vilken miss! Antagligen en klon då ja. Får skriva ut det och meddela de som har bjudit. Tusen tack för hjälpen!

Edit: :D

Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-02 12:02:09
 | Senast redigerad 2011-05-02 12:19, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Haha, det är ingen fara. :-) Hjälper gärna till även om det kanske var åt ett lite negativt håll den här gången.

Nu ska jag inte kludda i tråden mer...
Hentai gamer
Inlägg 7447
Skrivet: 2011-05-02 12:21:44
 | Senast redigerad 2011-05-02 12:22, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Ja det var ju lite synd, men mest pinsamt att vi inte märkt det själva... vi borde ju också varit misstänksamma eftersom den kom från en farbror som knappast varit i Japan och shoppat. Pappa tror att han köpt den i Storbritannien eller nåt.

Finns det ingen som samlar på kloner? :P

Här ett utdrag från när Nintendo stämde samma företag för tillverkandet av piratkassetter med flera spel i ett... http://law.justia.com/cases/federal/appellate-courts/F3/34/246/551968/
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-02 12:30:05
 | Senast redigerad 2011-05-02 12:37, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Dom där klonerna klarar väl även pal spel?
köpte en sån från ellos eller om det var hobbex på 80 talet. lite intressant iofs att ha en igen.

Edit: det var ellos kom jag på.
Medlem
Inlägg 906
Skrivet: 2011-05-02 14:23:34
 | Senast redigerad 2011-05-02 14:28, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Vi har en konvertor till den, har inte testat att köra pal-spel utan den...
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-02 15:42:43
 citera  skicka PM
Rosse skrev:
Det vet jag inte, hur ser man det? Det är ingen plusmodell eller så. Vet inte om den funkar eftersom strömsladden är paj. Däremot har vi ju en till Amiga500 ute i förrådet med sladdar och allt men jag vet inte om vi kan gräva fram den innan vi har flyttat (alla mina grejjer står framför...).

Jag kan ha tokfel, men om jag minns rätt så ska det finnas en liten lucka på undersidan av datorn. Där vet jag min bror stoppade in ett extraminne en gång i tiden i sin Amiga, ett chipp eller liknande.
Medlem
Inlägg 2495
Skrivet: 2011-05-02 18:18:35
 citera  skicka PM
Ja, det sitter en relativt svåröppnad lucka under maskinen. Där stoppa man i framför allt minnes expansioner, är maskinen utan så sitter det inget där och man ser bara en kontakt från moderkortet som sticker ut.
Hentai gamer
Inlägg 7447
Skrivet: 2011-05-02 18:49:28
 citera  skicka PM
Luckan var omöjlig att öppna utan verktyg men med en liten kniff var den bara att bända upp! Därunder döljer sig nåt hemligt, ni som fattar saker får titta och avgöra. Nåt jag ska plocka loss? *rädd o ha sönder*

(inget ljus i huset så här dags, men ni ser väl på't ungefär)
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-02 21:43:49
 citera  skicka PM
Ja där var det något, säkert ram. Jag vet inte riktigt hur man identifierar de men vill du få ut den så drar du den åt vänster. Så ryck den inte rakt ut, då blir det tråkigt :-)

Lycka till med att få tillbaka luckan med ;-)
Hentai gamer
Inlägg 7447
Skrivet: 2011-05-02 21:51:50
 citera  skicka PM
Jo jag vickade lite på den innan men tyckte den satt så jäkla hårt att jag blev rädd att slita sönder nåt. Nu tog jag dock mod till mig och fick loss den men det står faktiskt ingenting på den förutom det som syns på bilden. Undersidan såväl som kanter är helt blanka.

Och det var INTE svårt att trycka tillbaka luckan :mich:
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-02 22:11:57
 | Senast redigerad 2011-05-02 22:12, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Har uppdaterat första inlägget med aktuella bud här också nu. Ingen som vill ha PC-spelen?! :)
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-03 12:10:22
 | Senast redigerad 2011-05-03 12:11, ändrad totalt 1 gång(er)
 citera  skicka PM
Uppdaterat första inlägget med aktuella bud. Jag tar bud tills imorgon (där jag anser att de är säljande, dvs. typ allt just nu utom Spectrumen och Link), därav bump om nån är intresserad!
Inlägg 7541
Skrivet: 2011-05-07 14:36:20
 citera  skicka PM

Forum » Köp / Sälj / Byt » S: Massa datorer/konsoler, spel & tillbehör
Sida: 1 Nästa