Forum
Nu är jag sur.
Behöver en fungerande kontroll till Playstation. Spelar ingen roll om den har brumm eller ej bara allt fungerar som det ska!!
Behöver en fungerande kontroll till Playstation. Spelar ingen roll om den har brumm eller ej bara allt fungerar som det ska!!
Verkar va kass kvalité på PlayStation-kontroller. Jag har aldrig lyckats ha sönder någon kontroll förut, inte ens en NES-kontroll, men jag har redan förbrukat 2 st Dual Shock 2...
Finns ju en del relativt ömtåliga delar i Dual Shock 2, en NES-dosa går ju knappt förstöra ens om man vill.
Den enda konsolkontroll jag lyckats köra slut på är en treknappars Mega Drive.
PC-gamepads och Atari-kompatibla joysticks har jag däremot avverkat en hyfsad bunt av. De håller rätt kass kvalitet överlag, de flesta konsolprylar är mycket mer tåliga.
Fast min Dual Shock 2 gnisslar otäckt i L- och R-knapparna efter för mycket Frequency och Amplitude.
PC-gamepads och Atari-kompatibla joysticks har jag däremot avverkat en hyfsad bunt av. De håller rätt kass kvalitet överlag, de flesta konsolprylar är mycket mer tåliga.
Fast min Dual Shock 2 gnisslar otäckt i L- och R-knapparna efter för mycket Frequency och Amplitude.
Själv har jag totalförstört en dual shock(Fungerar inte alls), men mina andra två är också på god väg till Valhalla.
Starfighter skrev:
Finns ju en del relativt ömtåliga delar i Dual Shock 2, en NES-dosa går ju knappt förstöra ens om man vill.
FEL.
NES dosor får sina styrkryss nedslitna efter ett par år. De blir tröga och efter ett tag slutar vissa riktningar fungera. Men förstöra med VÅLD är så klart en annan femma.
Men sorry Tip, jag behöver mina PS kontroller själv
För övrigt, fungerar Dual shocks gjorda för PS2 till PS1? Isånnafall finns dom nya för runt 180 på olika webaffärer, och dom finns säkert relativt billigt i fysiska affärer.
Jo, jag har för mig att de ska göra det. Men jag är alldeles för lat för att plocka fram eländena och testa.
Är det en kontroll till PS1 eller PS2 som du är ute efter?
Faxanadu-Hjalte skrev:
Starfighter skrev:
FEL.
NES dosor får sina styrkryss nedslitna efter ett par år. De blir tröga och efter ett tag slutar vissa riktningar fungera. Men förstöra med VÅLD är så klart en annan femma.
Men sorry Tip, jag behöver mina PS kontroller själv
Oj, ja jag tänkte ju mest på våld. Typ slänga i marken eller nåt sånt. Livslängden på en dosa som man är rädd om borde vara längre på dyrare don ja.
Sen är det förvisso inte så jobbigt att köpa nytt gummi till styrkorset åt NES-dosan för 5 kronor och sätta i. Men då har man ju hjälpt dosan, då är det inte äkta livslängd längre..
Gudlock skrev:
Är det en kontroll till PS1 eller PS2 som du är ute efter?
Ingadera egentligen, utan till den första modellen av Playstation som kom.. vad är förkortningen nuförtiden? Men om kontrollerna är bakåtkompatibla så går det ju bra med vad som helst.
Vill du ha en utan analoga spakar så har jag några fungerande liggandes i Norrpan... Fast då får vänta en månad...
Ja det är ju bättre än inget.. enda kravet är som sagt att de fungerar på rätt sätt.
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner