Forum
Japp, i kväll gav min gamla trotjänre upp sin sista suck. Doften av bränt får mig att avstå från alla upplivningsförsök, det är över nu. Dags att gå vidare. Salorans död har gjort att mina möjligheter att spela tv-spel är lika med noll, så jag behöver en ny tv fortast möjligt.
Är det någon Göteborgare som uppgraderat till platt-tv och vill sälja bort sin gamla?
Mitt önskemål är en tv som klarar 60hz NTSC och är på minst 20 tum (större om det är widescreen). Jag tänker mig ett pris på ca 500kr beroende på hur ny och fräsh den är.
Är det någon Göteborgare som uppgraderat till platt-tv och vill sälja bort sin gamla?
Mitt önskemål är en tv som klarar 60hz NTSC och är på minst 20 tum (större om det är widescreen). Jag tänker mig ett pris på ca 500kr beroende på hur ny och fräsh den är.
Beklagar sorgen
Stackare. Aldrig kul att bli av med teven. Vet inte hur det ser ut i Hemmakväll-butikerna i Gbg, men i den i Växjö säljer dom tjockisar för 200 kronor styck. Kan kanske vara värt att kolla upp, om du inte får napp någon annanstans?
Hm, jag har en sån butik alldeles intill, fråga går ju alltid. Jag var ändå inställd på att uppgradera till 60hz, så det här snabbar mest på processen. Jag får väl bli (Hu!) dataspelare tills vidare
Precis, köpte faktiskt själv en 28" panasonic för två veckor sen av ett äldre par
Jo, Blocket ser ut att vara ett alternativ!
Kikade själv lite på Blocket för ett tag sen, det verkar finnas gott om fina TV-apparater för under 500-lappen. Tyvärr får man väl dock dras med det faktum att 90% av användarna på blocket inte har en aning om hur man skriver en annons...
mm, det är väl lite nödvändigt ont man får stå ut med för att göra bra deals där.
Även Tradera har drösvis med äldre apparater i Göteborg. Fast det känns som att man har mindre möjlighet att kolla skicket där...
Måste bara spy ur mig detta:
Vi har eldat upp 3 Salora-burkar och fått nya på garantin, eller ja sista gången fick vi en Sony-burk istället då Saloran utgått.
En medellivslängd på 4 månader...helt sjukt att sånt skit får säljas :S
Vi har eldat upp 3 Salora-burkar och fått nya på garantin, eller ja sista gången fick vi en Sony-burk istället då Saloran utgått.
En medellivslängd på 4 månader...helt sjukt att sånt skit får säljas :S
Salora är inte ens ett märke jag hört talas om...
Nu har du, sätt upp det på "varumärken att akta sig för"-listan
En snabb googling visar att det är finskt skräp från ett företag som ägs av Nokia. Nu vet ni.
Apemania skrev:
Sista pris, kompis!
Gudlock skrev:
En snabb googling visar att det är finskt skräp från ett företag som ägs av Nokia. Nu vet ni.
Tala inte illa om de döda! Dessutom tillverkades den 1992, och 16 års livstid måste väl ses som rätt okej... Modellen är rätt snygg med, fick något designpris när det begav sig. Orkar inte rota fram modellnr/bild.
Edit: Läste just instinqts erfarenheter. Moderna Salora apparater uttalar jag mig inte om, jag tror inte ens Salora var Nokia-ägt när min burk gjordes. Nu är det säkert bara skräp som säljs i Saloras legendariska namn (Uppenbarligen har jag blivir nostalgisk Salora-fanboy... saknaden tog visst hårt på mig!)
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner