Forum
Hej, jag har en sån här:
Som jag vill byta mot en NES-enhet (PAL-B) med ett knippe kassetter, alternativt ett större paket med kassetter. Scn eller tyskt går bra (så länge in game-texten är på engelska). Inventera lite bland dubletterna!
Jag har även en sån här:
Som jag kan tänka mig att byta mot ett gäng kassetter.
PM:a bytesförslag eller skriv i tråden!
Som jag vill byta mot en NES-enhet (PAL-B) med ett knippe kassetter, alternativt ett större paket med kassetter. Scn eller tyskt går bra (så länge in game-texten är på engelska). Inventera lite bland dubletterna!
Jag har även en sån här:
Som jag kan tänka mig att byta mot ett gäng kassetter.
PM:a bytesförslag eller skriv i tråden!
Min mor (ja faktiskt) har en hög med lösa nes konsoller. Kan säkert leta upp en handkontrollen och RF switch nånstans, men strömgrejs är det svårare med.
Vad skulle du sätta bytesvärdet på MD-paketet till i runda slängar (då kanske främst spelen som ligger framför enheten...)?
Jag ordnar ett NES och en knippe kassetter mot det där paketet, men får väl avvakta och se vad de andra två säger först..
...vid närmare eftertanke är det nog lättare att skaffa de 4 MD-spelen separat än att byta bort något
For that reason, I'm out...
For that reason, I'm out...
Du råker inte sälja Dreamcasten då och isåfall hur mycket ska du ha för den?
titta några av mina gamla lir sorry kan inte låta bli o blir ju en gratis bump
Tip >>
I slutändan väljer jag ändå det paketet som ser roligast ut så det är bara att ösa på med alla tänkbara förslag.
Ivoria >>
Kanske. Men jag skall kolla ifall det finns intresse för byten först.
I slutändan väljer jag ändå det paketet som ser roligast ut så det är bara att ösa på med alla tänkbara förslag.
Ivoria >>
Kanske. Men jag skall kolla ifall det finns intresse för byten först.
Ok, det här går riktigt segt. Jag kanske skall förtydliga lite hur jag har tänkt.
Bytesvärde MD, lågt räknat: 1000 kr
Spel bredvid enheten: 30-35 kr/st = 200
Spel framför enheten: 150 kr/st (i genomsnitt) = 600
MDII med två handkontroller = 200
mot...
Välfungerande NES-enhet (400-500 kr verkar de gå för på tradera för tillfället?)
7-8 st spel i 50-75 kronorsklassen. (Vilka som helt egentligen men Batman, Silius, Blaster Master, Gremlins 2 vore trevligt. Även några spel ur svarta serien.. Excitebike, Balloon Fight, Popeye vore skoj, men de ligger väl något högre kanske? Har dålig koll nuförtiden.)
De enda PM jag har fått har handlat om att köpa paketen. Om jag säljer grejerna så blir det förmodligen på tradera där jag får ut lite mer för grejerna.
Bytesvärde MD, lågt räknat: 1000 kr
Spel bredvid enheten: 30-35 kr/st = 200
Spel framför enheten: 150 kr/st (i genomsnitt) = 600
MDII med två handkontroller = 200
mot...
Välfungerande NES-enhet (400-500 kr verkar de gå för på tradera för tillfället?)
7-8 st spel i 50-75 kronorsklassen. (Vilka som helt egentligen men Batman, Silius, Blaster Master, Gremlins 2 vore trevligt. Även några spel ur svarta serien.. Excitebike, Balloon Fight, Popeye vore skoj, men de ligger väl något högre kanske? Har dålig koll nuförtiden.)
De enda PM jag har fått har handlat om att köpa paketen. Om jag säljer grejerna så blir det förmodligen på tradera där jag får ut lite mer för grejerna.
Om man bara skulle vilja byta något mot ditt DC då?
Yes, då är det NES-spel som det står i första inlägget. Vad har du för nånting?
Har en jädra massa NES spel, dock utan kartong, en basenhet, massa kontroller och även en Lightgun. Anledningen till att jag vill köpa är att inte bara jag äger NESet utan även mina syskon så det kan nog bli svårt att byta.
Tror inte du vill byta detta men jag har två fullt fungerande Mega drives med typ 3-5 kontroller plus 8 eller 9 spel som jag gärna kan byta bort mot en Dreamcast.
Jag är desperat ute efter en Dreamcast.
Tror inte du vill byta detta men jag har två fullt fungerande Mega drives med typ 3-5 kontroller plus 8 eller 9 spel som jag gärna kan byta bort mot en Dreamcast.
Jag är desperat ute efter en Dreamcast.
Det är okej att byta DCn mot några av NES-spelen, ifall du kan komma fram till någonting med dina syskon. Bara kassetter duger gott.
Okej, säg de du sökerså ska jag se vilka jag har av dem.
Hmm, jag kan nog tänka mig lite vad som helst, så det är nog bättre om du räknar upp vad du har. Men de jag skrev tidigare: Batman, Silius, Blaster Master, Gremlins 2, Excitebike, Balloon Fight, Popeye t.ex...
Tänkte se om det gör någon skillnad ifall jag delar upp MD-paketet och erbjuder de fyra mesta attraktiva spelen: Probotector, Castlevania, Mega Turrican och Wonderboy i byte mot kassetter.
Typ 2-3 kassetter (lite beroende på titlar) mot vardera ett av de där spelen.
Annars åker förmodligen hela paketet ut på Tradera ikväll.
Tänkte se om det gör någon skillnad ifall jag delar upp MD-paketet och erbjuder de fyra mesta attraktiva spelen: Probotector, Castlevania, Mega Turrican och Wonderboy i byte mot kassetter.
Typ 2-3 kassetter (lite beroende på titlar) mot vardera ett av de där spelen.
Annars åker förmodligen hela paketet ut på Tradera ikväll.
Inte för att jag tror det gör någon skillnad, men jag kör en allra sista bumb här. Har nyligen sålt en massa DVDer på Tradera och är inte så sugen på att ta en vända till där direkt.
Castlevania & Turrican är bortbytta.
Probotector (komplett, fint skick) mot två av följande kassetter?
Journey to Silius
Blaster Master
Mega Man 1, 2, 3
Popeye
Balloon Fight
Mario Bros
Clu Clu Land
Slalom
Castlevania 2
RC Pro Am
Rygar
Little Nemo
Duck Tales
Donkey Kong, DK Jr, DK3
"Vad som helst"
Eller Wonderboy in MW mot ett av ovanstående. Eller MD-enheten + dussinspelen mot 3 av ovanstående (+ halva portokostnaden). Sen finns det andra skojiga kombinationer man kan pröva.
Castlevania & Turrican är bortbytta.
Probotector (komplett, fint skick) mot två av följande kassetter?
Journey to Silius
Blaster Master
Mega Man 1, 2, 3
Popeye
Balloon Fight
Mario Bros
Clu Clu Land
Slalom
Castlevania 2
RC Pro Am
Rygar
Little Nemo
Duck Tales
Donkey Kong, DK Jr, DK3
"Vad som helst"
Eller Wonderboy in MW mot ett av ovanstående. Eller MD-enheten + dussinspelen mot 3 av ovanstående (+ halva portokostnaden). Sen finns det andra skojiga kombinationer man kan pröva.
Alltså, det borde inte vara särskilt svårt att få någon att nappa på det här?!
Har:
Duck Tales (FRG)
Rygar (EEC/SCN)
Pro AM (EEC/SCN)
63-in-1 multikassett
Det sista är alltså 63 spel på en kassett. Många spel ur svarta serien ska finnas där om jag inte minns helt fel (däribland popeye, balloon fight, mario bros, clu clu land, slalom, devil world osv). Enda kruxet med den kassetten är att man behöver ha en moddad enhet för att spela det
Något som intresserar att byta MD-enheten + resterande spel mot? Och halva portokostnaden, hehe
Duck Tales (FRG)
Rygar (EEC/SCN)
Pro AM (EEC/SCN)
63-in-1 multikassett
Det sista är alltså 63 spel på en kassett. Många spel ur svarta serien ska finnas där om jag inte minns helt fel (däribland popeye, balloon fight, mario bros, clu clu land, slalom, devil world osv). Enda kruxet med den kassetten är att man behöver ha en moddad enhet för att spela det
Något som intresserar att byta MD-enheten + resterande spel mot? Och halva portokostnaden, hehe
Jag skippar nog multi-kassetten men de tre övriga är intressanta. FRG är Tyskland eller? Spelar iofs ingen större roll så länge in-game-texten är på engelska.
Förslag: de där tre mot MD-enheten och samtliga spel förutom Probotector, och du står för hela portokostnaden?
Hade du inga andra NES-spel alls? Får jag två kassetter till kan vi skippa det här portotramset (jag står för min del som vanligt) och så slänger jag med Probotector också.
Wow, jag är korkad.
Förslag: de där tre mot MD-enheten och samtliga spel förutom Probotector, och du står för hela portokostnaden?
Hade du inga andra NES-spel alls? Får jag två kassetter till kan vi skippa det här portotramset (jag står för min del som vanligt) och så slänger jag med Probotector också.
Wow, jag är korkad.
Har en Castlevania 2 kasett och ett Popeye med kantslitningar på boxen. och är sugen på Probotector och Mega Turrican.
FRG är tysk ja, men ingametexten är engelsk, har jag för mig. Kan kolla lite sen.
Upptäckte att Rygar har lite etikettsläpp i hörnet (bild: )
Men jag har vaskat fram lite annat skit så jag sammanfattar det jag har hittat igen:
Duck Tales (FRG, engelsk text)
Rygar (EEC/SCN)
Pro AM (EEC/SCN)
Tale Spin (SCN)
Willow (SCN)
Solomons Key (EEC/SCN)
Faxanadu (FAH, engelsk text)
Take a pick om det är något som kan tänkas vara intressant
Upptäckte att Rygar har lite etikettsläpp i hörnet (bild: )
Men jag har vaskat fram lite annat skit så jag sammanfattar det jag har hittat igen:
Duck Tales (FRG, engelsk text)
Rygar (EEC/SCN)
Pro AM (EEC/SCN)
Tale Spin (SCN)
Willow (SCN)
Solomons Key (EEC/SCN)
Faxanadu (FAH, engelsk text)
Take a pick om det är något som kan tänkas vara intressant
De översta fem tar jag. PM:ar adress nu innan jag ångrar mig!
Mega Drive-prylarna borta då. Dreamcasten mot tre kassetter, någon?
Nu är jag allt frestad att hugga den med. Synd bara att jag inte har fler spel i listan
Edit: ne det får räcka för mig...hur mycket jag än vill lira Virtua Tennis 2
Edit: ne det får räcka för mig...hur mycket jag än vill lira Virtua Tennis 2
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner