Forum
Dessa tre saker vill jag bli av med:
En sticka till Snes respektive MD och nåt Gundam spel till FC (Komplett givetvis)
Mega drive stickan är Segas officiella med autofire och allt sånt. Snes stickan är som synes en mer udda fågel. Jag saxar en gammal text som jag skrev om den från den här tråden: http://www.cowabunga.se/forum/?viewtopic=8728&page=1
"Det är inte en sneskontroll, det är ett "digital action learning system"!
Det något överdrivna namnet syftar troligen till det faktum att den är programerbar i den mening att man kan spara sina knappkombinationer I teorin väldigt praktiskt om man spelar fighting spel, i praktiken fungerar det naturligtvis inte.
Knapparna är en historia i sig. Själva stickan har väldigt tighta och bra microswitchar som känns väldigt arkadiga. Actionknapparna är plastiga, ganska sega och känns väldigt oengagerande. De tre banonformade knapparna som sitter runt använder man för att utföra de kombinationer man programerat in. "Öronen" och "ögonbrynen" är båda L och R knappar märkligt nog, ännu märkligare är att både är microswitchade! Öronen är dock så sega (och idiotiskt placerade!) att man aldrig orkar använda dom. "Programmeringsknapparna" Som sitter ovanför LCD skärmen är gjorda någon form av mjukt gummi och känns minst sagt märkliga.
LCD skärmen i mitten visar vilka knappar man trycker in för tillfället och visar också hur man programmerar in olika moves."
Jag begär verkligen inga större sumoor för något. 50kr för snes stickan, 40kr för MD ditot och några korvören för Gundam spelet. Eller ta hela högen för en hundring?
En sticka till Snes respektive MD och nåt Gundam spel till FC (Komplett givetvis)
Mega drive stickan är Segas officiella med autofire och allt sånt. Snes stickan är som synes en mer udda fågel. Jag saxar en gammal text som jag skrev om den från den här tråden: http://www.cowabunga.se/forum/?viewtopic=8728&page=1
"Det är inte en sneskontroll, det är ett "digital action learning system"!
Det något överdrivna namnet syftar troligen till det faktum att den är programerbar i den mening att man kan spara sina knappkombinationer I teorin väldigt praktiskt om man spelar fighting spel, i praktiken fungerar det naturligtvis inte.
Knapparna är en historia i sig. Själva stickan har väldigt tighta och bra microswitchar som känns väldigt arkadiga. Actionknapparna är plastiga, ganska sega och känns väldigt oengagerande. De tre banonformade knapparna som sitter runt använder man för att utföra de kombinationer man programerat in. "Öronen" och "ögonbrynen" är båda L och R knappar märkligt nog, ännu märkligare är att både är microswitchade! Öronen är dock så sega (och idiotiskt placerade!) att man aldrig orkar använda dom. "Programmeringsknapparna" Som sitter ovanför LCD skärmen är gjorda någon form av mjukt gummi och känns minst sagt märkliga.
LCD skärmen i mitten visar vilka knappar man trycker in för tillfället och visar också hur man programmerar in olika moves."
Jag begär verkligen inga större sumoor för något. 50kr för snes stickan, 40kr för MD ditot och några korvören för Gundam spelet. Eller ta hela högen för en hundring?
Hur är de där MD-stickorna egentligen?
Jag har en sådan, jag tycker den är helt ok. 3 knappars versionen är roligare dock.
Inget microswitchat i de. Megafire till alla knappar.
Har switch för att växla mellan sexknappars läge och tre.
Inte roligare än 6-knapps paden men betydligt roligare än nästan alla treor.
Inget microswitchat i de. Megafire till alla knappar.
Har switch för att växla mellan sexknappars läge och tre.
Inte roligare än 6-knapps paden men betydligt roligare än nästan alla treor.
Jag är ju stickfascist så egentligen är jag fel person att fråga. För mig är den helt värdelös, jag kan inte använda en sticka utan microswitchar. Är man inte så kräsen med sånt är den helt ok. Knapparna är som en större version av de vanliga MD knapparna och autofiren funkar utan anmärkningar.
Jaha, det kallas för "stickfascist" nu?
Närma dig mitt hem med något annat än Seimitsu delar så ska du få se på stjärnor
Skulle du bjuda honom på sprit dragonforce?, låter nästan snällt av dig
Det är lungt, du vet att jag föredrar styrkors
Jag är inte SÅ kinkig men microswitchat vill jag ändå ha, så då får det vara. Snygg är den ju i och för sig och jag har ju en mus och lite andra lustiga tillbehör till MD:n...
Men nä. Hade den varit boxad så hade jag nog varit mer intresserad.
Men nä. Hade den varit boxad så hade jag nog varit mer intresserad.
Klart du vill ha den Arvid, du får den och den komiska Snes stickan för 70 spänn?
Microswitchar är typ lätta knappar, har jag förstått det rätt?
Microswitchar involverar oftast en kula som sitter på en fjäder man pressar ned i en liten mekanik så att den ger kontakt mellan två stift.
De brukar kunna kännas igen av att de klickar.
Den här stickan är byggd som en vanlig pad som istället har gummi med en ledande bit som trycks mot ett kretskort.
Så är det :-)
De brukar kunna kännas igen av att de klickar.
Den här stickan är byggd som en vanlig pad som istället har gummi med en ledande bit som trycks mot ett kretskort.
Så är det :-)
Njaee, det är det knappar som klickar eftersom man trycker in en Switch istället för en gummibit på en connector.
Såhär kan dom se ut:
Edit: Fan vad du är snabb idag då!
Såhär kan dom se ut:
Edit: Fan vad du är snabb idag då!
Nä, jag vill inte. SNES-härket vill jag definitivt inte ha.
Klart du vill ha det? Var hittar man annars en programmerbar arkadsticka med LCD skärm?
Köp min skit!
Köp min skit!
Jag tar gärna Zeta Gundam spelet. Vad sägs om 15 spänn plus frakt?
Javisst, du ska inte ha en sticka också?
Nej tack :3
Blasch.
Aja, PM kommer.
Aja, PM kommer.
MD stickan kan vara intressant men snes stickan får du behålla isåfall
Sök på cowabunga.se
10 senast aktiva trådarna
10 senaste bloggar
10 senaste recensioner